Bałtyk,

Poznań z widokiem na … Pomorskie

22.10.12 Anonimowy 0 Comments

Od wczoraj przechodniów intrygują kolorowe lunety widokowe, jakie stanęły w czterech punktach Poznania. Zaskoczenie jest tym większe, że patrząc przez każdą z nowych lunet można zobaczyć … morze! To jednak nie pomyłka ani niezwykłe osiągnięcie optyki, lecz akcja promocyjna Województwa Pomorskiego, zachęcająca do odwiedzania Pomorza bez względu na porę roku.
Akcja „Poznań z widokiem na … Pomorskie” zorganizowana została przez Pomorską Regionalną
Organizację Turystyczną (PROT) w związku z odbywającymi się w Poznaniu Targami Regionów i
Produktów Turystycznych Tour Salon 2012.

Pomorskie od lat kojarzone jest głównie z letnim wypoczynkiem nad morzem, ale organizatorzy akcji
zapewniają, że region posiada wiele ciekawych ofert i propozycji, które idealnie sprawdzają się właśnie wiosną, jesienią czy zimą. - Warto brać udział w targach turystycznych, ale równolegle staramy się stosować inne, niestandardowe formy promocji, w tym osadzone w przestrzeni miejskiej.
Tym razem „wychodzimy na miasto” z lunetami – tak, by dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorów - mieszkańców Poznania, Wielkopolski oraz odwiedzających miasto – wyjaśnia ideę akcji Marta
Chełkowska, Prezes Zarządu PROT.

Pomorskie lunety nie są jednak zwykłymi lunetami widokowymi, jakie spotyka się często nad Bałtykiem i przez które – po wrzuceniu monety – można podziwiać odległe panoramy.
Na zamontowanych wewnątrz ekranach wyświetlane są bowiem specjalne pokazy slajdów prezentujących uroki regionu pomorskiego z perspektywy różnych pór roku, a kolorystyka lunet - zielona, żółta, czerwona, niebieska - nawiązuje bezpośrednio do konkretnego sezonu. Lunety te są też zdecydowanie większe od tych tradycyjnych i - co najważniejsze - korzystanie z nich jest bezpłatne.
- Poprzez nasze kampanie i akcje promocyjne staramy się przełamywać automatyczne, niemal
stereotypowe postrzeganie regionu przez pryzmat słońca, plaży i lata – deklaruje Marta Chełkowska,
Prezes Zarządu PROT – Akcja z makietami lunet podczas tegorocznych targów Tour Salon jest więc
kolejną formą inspirowania turystów do przyjazdów na Pomorze niezależnie od pogody, także poza
szczytem sezonu turystycznego. Atrakcji jest naprawdę mnóstwo, a wartość niektórych z nich zmienia
się wraz ze zmieniającą się aurą – podkreśla prezes Chełkowska.



Lunety ustawione będą od 21 do 28 października na ulicach miasta, w czterech najbardziej
uczęszczanych punktach (przed gmachem Opery, przy Starym Browarze, na Placu Wolności, przed
wejściem wschodnim na tereny MTP); przez piątą na Pomorze będą mogli zaglądnąć odwiedzający
targi Tour Salon.

Warto je odszukać także dlatego, aby zyskać szansę na zdobycie atrakcyjnych nagród. Pomorska
Regionalna Organizacja Turystyczna przygotowała konkurs, na którego zwycięzców czekają 4 bilety na
przelot do Gdańska i z powrotem. Zasady konkursu można odnaleźć na stronie
www.pomorskie.travel. To jednak nie koniec atrakcji, jakie przygotowało w tym roku województwo
pomorskie. Wszyscy, którzy odwiedzą jego stoisko na targach Tour Salon będą mogli wziąć udział w
konkursie, w którym do wygrania będą pakiety na weekendowy wypoczynek w najciekawszych zakątkach regionu. Okazja do odwiedzenia Pomorskiego może więc nadarzyć się szybciej, niż by się
mogło wydawać.

Akcję „Poznań z widokiem na … Pomorskie” realizuje na zlecenie PROT Agencja Promocji Miast i
Regionów, według swojego autorskiego pomysłu.

Dokładne lokalizacje lunet:

  • przed gmachem Opery - na ulicy Fredry przy skrzyżowaniu z Aleją Niepodległości

  • przy Starym Browarze – na ulicy Półwiejskiej, przy skrzyżowaniu z Krakowską

  • na Placu Wolności, naprzeciwko Fontanny Wolności

  • przed wejściem wschodnim na teren Międzynarodowych Targów Poznańskich (naprzeciwko Mostu

  • Dworcowego, u zbiegu ulic Głogowskiej i Roosvelta)

  • na targach Tour Salon – w holu wschodnim

0 komentarze: