Arabian Travel Market,

Arabian Travel Market 2023. Wzmocnienie współpracy między Dubajem a jego partnerami

12.5.23 mm 0 Comments

 Dubajski Departament Gospodarki i Turystyki (DET) zrobił imponujące wrażenie podczas 30. edycji Arabian Travel Market (ATM), przyczyniając się tym samym do wzmocnienia pozycji Dubaju w czołówce światowych kierunków podróżniczych. 

Targi ATM odbywały się w dniach 1-4 maja w Dubai World Trade Centre. Ponad 122 przedstawicieli sektora publicznego i prywatnego uczestniczyło w spotkaniach biznesowych przy stoisku Dubaju.  Fakt ten napawa optymizmem i daje pozytywną prognozę rozwoju branży turystycznej miasta na rok 2023 i kolejne lata.

Tegoroczne targi poświęcone był odpowiedzialnej turystyce, a hasłem przewodnim było:  „Praca w kierunku Net Zero”. Obecny rok jest również Rokiem Zrównoważonego Rozwoju w ZEA. Przez cztery dni DET zwracał uwagę na kluczową rolę, jaką odgrywa branża turystyczna Dubaju, we wspieraniu strategicznej inicjatywy ZEA Net Zero 2050, w tym działań podejmowanych przez Dubaj w zakresie zrównoważonego rozwoju. Jest to zgodne z wizją Jego Wysokości Szejka Mohammeda bin Rashida Al Maktouma, wiceprezydenta i premiera ZEA oraz władcy Dubaju, który pragnie uczynić Dubaj najlepszym miastem na świecie do odwiedzania, mieszkania i pracy. Temat zrównoważonego rozwoju, pozwolił na wspomnienie o kolejnym ważnym wydarzeniu, które będzie miało miejsce w tym roku w Dubaju, a mianowicie konferencji ONZ w sprawie zmian klimatu (COP28). Ponadto duże zainteresowanie wzbudził niezwykły, wielokierunkowy plan zrównoważonego rozwoju, opracowany zgodnie z celami Dubai Economic Agenda (D33).

Za swoją imponującą, trzypiętrową powierzchnię wystawienniczą, DET otrzymał nagrodę dla „Najlepszego stoiska do tworzenia współprac biznesowych”. Jurorzy ATM podkreślili, że stoisko oferuje wygodne miejsca do prowadzenia rozmów biznesowych, dużą przestrzeń i wysokiej jakości obsługę, co w połączeniu z atrakcyjnym otoczeniem stwarza przyjazne warunki dla odwiedzających.

DET zorganizował również największą w historii targów inicjatywę Hosted Buyers Programme, dając przykład typowej dla Dubaju jakości obsługi i różnorodności oferty. W tegorocznym wydarzeniu wzięła udział rekordowa liczba 450 partnerów z 31 różnych rynków i krajów, reprezentujących wszystkie regiony. Wśród DMC, które wsparły Hosted Buyers Programme, znalazły się Rida Tours, Knight Tours, Arabian Oryx i Arabian Adventures. Ich hojność pozwoliła, goszczącym w mieście buyers’om, na przeżycie różnorodnych doświadczeń i poznanie kultowych atrakcji, takich jak Muzeum Przyszłości, Burj Al Arab i Sonara Desert Camp. Stoisko w Dubaju przyjęło także dygnitarzy i wysokich rangą dyplomatów. Goście z entuzjazmem wzięli udział w interaktywnej grze dostępnej przy stoisku Dubai Landmark Challenge, co dodatkowo podkreśliło różnorodną ofertę turystyczną.

Udany udział Dubaju w ATM 2023 jest następstwem dobrych wyników sektora turystycznego w I kwartale 2023 r. Od stycznia do marca miasto odwiedziło 4,67 mln międzynarodowych turystów, w porównaniu do 3,97 mln turystów w tym samym okresie w 2022 r. Oznacza to wzrost o 17% rok do roku i uzyskanie w I kwartale 2023 r. wyniku na poziomie 98% w stosunku do poziomu sprzed pandemii, co czyni Dubaj najszybciej odbudowującym swoją pozycję kierunkiem podróży na świecie.


0 comments: