Donald Trump,

Dzień po wyborach zainteresowanie lotami do USA spadło o 30 proc.

15.11.16 mm 0 Comments

Jak wybory prezydenckie wpłynęły na zainteresowanie lotami do Stanów Zjednoczonych oraz wyjazdami z kraju? Jak wynika z danych serwisu KAYAK.pl, dzień po głosowaniu zainteresowanie lotami do USA zmniejszyło się o 30 proc. w porównaniu z liczbą wyszukiwań w pozostałe środy 2016 roku. W tygodniu głosowania odnotowano również spadek o 18 proc. w stosunku do średniej liczby zapytań dla drugiego tygodnia każdego miesiąca w 2016 roku. Dane wykazały także, że na przestrzeni tygodnia poprzedzającego wybory (od 2 do 9 listopada) liczba wyszukiwań połączeń lotniczych do Ameryki zmalała o 23 procent.

trumphotels.com

Podróżni rezygnują ze Stanów
Podróżni z Europy także wpisują się w światowe trendy i wahają się nad zakupem lotów do USA. W środę 9 listopada liczba wyszukiwań połączeń lotniczych z Europy do Stanów Zjednoczonych spadła o 7% w stosunku do średniej z innych dni w 2016 i utrzymała się na tym poziomie do dziś. Najbardziej zmniejszyło się zainteresowanie Polaków (-34%) i Francuzów (-23%). Lotów do USA aktywnie szukano natomiast w Niemczech. Liczba wyszukiwań wzrosła tam aż o 96% - wygląda na to, że podróżni liczą na atrakcyjne ceny połączeń za ocean.

  •  Dzień po wygranej kandydata Republikanów w wyborach prezydenckich liczba wyszukiwań lotów do USA z całego świata zmalała o 30%
  • Po wyborach o 7% spadła również popularność Stanów wśród Europejczyków
  • W tygodniu pierwszej debaty prezydenckiej hotele należące do Donalda Trumpa odnotowały jeden z największych w tym roku spadków zainteresowania wśród podróżnych

Kanadyjski sen?
Sami Amerykanie wydają się jednak znużeni szumem związanym z wyborami.  Po dużym wzroście liczby wyszukiwań lotów zagranicę, który został odnotowany dzień po głosowaniu (9 listopada), ich zainteresowanie podróżami znacznie zwalnia. Liczba zapytań zwiększyła się jedynie w przypadku Kanady - w tygodniu głosowania wzrosła ona o 5% w porównaniu z poprzedzającym tygodniem.

Kraj % zmiana liczby wyszukiwań z USA zagranicę między
9 listopada 2016 a 1 listopada 2016
% zmiana liczby wyszukiwań z USA zagranicę między tygodniem głosowania (45. tydzień) a tygodniem poprzedzającym wybory (44. tydzień)
Kanada 15% 5%
Hiszpania 13% -2%
Austria 15% -3%
Rosja 33% -5%
Niemcy 22% -7%
Włochy 20% -7%
Wielka Brytania 19% -8%
Francja 29% -10%
Szwajcaria 10% -10%
Polska 10% -16%

Amerykańska kampania prezydencka wpłynęła na popularność hoteli Donalda Trumpa

Każda z trzech debat pomiędzy kandydatami na prezydenta USA miała realny wpływ na zainteresowanie hotelami należącymi do Donalda Trumpa. W tygodniu, w którym odbyła się pierwsza konfrontacja, ich popularność spadła do jednego z najniższych pułapów w tym roku -  hotele prezydenta-elekta straciły wtedy aż 24% w porównaniu ze średnią roczną liczbą wyszukiwań. Kolejne tygodnie przyniosły jednak wzrost zainteresowania. Jeden z ważniejszych odnotowano w tygodniu trzeciej debaty, kiedy liczba zapytań zwiększyła się o 10% w stosunku do 39. tygodnia, czyli terminu pierwszego spotkania Trumpa i Clinton. Sama wygrana Trumpa przyniosła największy wzrost zainteresowania jego hotelami. W tygodniu głosowania wróciły one do gry z 13% tygodniowym wzrostem w stosunku do tygodnia poprzedzającego wybory.


0 komentarze: