gdynia,

Destination POMORSKIE, czyli intensywna promocja zagraniczna

23.4.13 Anonimowy 0 Comments

Według badań Instytutu Turystyki za trzy pierwsze kwartały 2012, Pomorskie jest niekwestionowanym liderem liczby krajowych podróży turystycznych. Silna pozycja w kraju stwarza możliwości ekspansji na rynki zagraniczne i dotarcia do nowych grup odbiorców oferty turystycznej.



W ostatnich latach Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna zrealizowała szereg projektów wzmacniających turystyczną markę i wizerunek regionu. Również na ten rok zaplanowano kilka akcji, które mają przyczynić się do zwiększenia udziału zagranicznej turystyki przyjazdowej.


W połowie kwietnia ruszyła kolejna kampania promocyjna na rynku niemieckim. Akcja realizowana jest z przewoźnikiem  AirBelin, a jej motywem przewodnim jest Gdynia i wydarzenie Open’er Heineken Festiwal. W ramach kampanii kreowany jest wizerunek całej destynacji pomorskiej jako nowoczesnego i dynamicznie rozwijającego się miejsca, co będzie sprzyjało pozyskaniu nowej grupy odbiorców z tego rynku.


Komunikacja oparta jest głównie na narzędziach online spiętych z konkursem w ramach którego wygrać można pakiety festiwalowe (bilety lotnicze, karnety, camping). Przekaz wzmacniany jest spotami radiowymi oraz jak zawsze działaniami niestandardowymi - tym razem wyprodukowane zostały podkładki do piwa, które funkcjonować będą w największych pubach i klubach nocnych Berlina.


Pomorskie zaznacza swoją obecność również w Kaliningradzie. Aby przekaz nie zginął w natłoku informacji po raz kolejny zastosowano niestandardowe rozwiązanie, które sprawdziło się w czasie zeszłorocznych  targów Tour Salon w Poznaniu. Dedykowana luneta widokowa stanęła na Placu Zwycięstwa w centrum miasta. W jednej chwili przenosi ona mieszkańców z Kaliningradu do sąsiednich regionów i podpowiada, jak ciekawie zaplanować letni urlop.


Aby dać Rosjanom przedsmak tego, co czeka ich na urlopie, jak również zachęcić do obejrzenia projekcji, zorganizowany został specjalny konkurs do udziału w którym wystarczy aparat fotograficzny i odrobina pomysłowości . Nietypowa instalacja kusić będzie mieszkańców Kaliningradu przez tydzień (22-28 kwietnia) ale poprzedzała ją intensywna kampania outdoorowa, radiowo – telewizyjna oraz internetowa, która nie tylko wzmacnia przekaz o samej akcji czy zachęca do udziału w konkursie ale przede wszystkim skoncentrowana jest na prezentacji potencjału i  oferty turystycznej destynacji.




- Po długiej zimie wreszcie zaczynamy myśleć o wyjazdach i planujemy wakacje, to idealny moment aby zainspirować turystów do odwiedzenia właśnie naszego regionu – komentuje Mieczysław Struk, Marszałek Województwa Pomorskiego, Prezes Honorowy PROT. W tym roku silnie skoncentrujemy się także na krajach skandynawskich, jak również będziemy chcieli podtrzymać zainteresowanie Hiszpanów i Irlandczyków, którzy odkryli nasz kraj w czasie Mistrzostw UEFA EURO 2012 – dodaje Marszałek Struk.


0 komentarze: