Miasta

Nowy terminal na wrocławskim lotnisku

25.2.12 Anonimowy 0 Comments

Jako jedyny – obok lotniska Chopina w Warszawie – będzie posiadał specjalne rękawy, którymi bezpośrednio ze strefy odlotów będzie można dostać się na pokład samolotu.


 



Jak mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław:


- Pozostajemy regionalnym portem, ale możemy się pochwalić jakością i komfortem obsługi znanymi z lotnisk w najlepszych europejskich metropoliach. Pasażerowie otrzymują nowoczesny, bogato wyposażony terminal, a wraz z nim jeszcze więcej połączeń i możliwości podróżowania. Teraz będzie dużo sprawniej i wygodniej – podkreśla Kuś.


Terminal w liczbach


Nowy terminal jest 4 razy większy niż obecnie użytkowany. Dzięki temu jego przepustowość wynosi ponad 3 mln pasażerów (to 2 razy więcej niż obecnie). Ponad 330 tys. m3 kubatury robi wrażenie, podobnie jak falowany dach o powierzchni 19 tys. mkw. (to wielkość 2 boisk piłkarskich). Przed terminalem znajdować się będzie 16 stanowisk postojowych dla samolotów, a klimatyzowana hala przylotów i odlotów to powierzchnia ok. 1700 mkw.



Sama powierzchnia komercyjna, w której będą się znajdować sklepy, restauracje i punkty usługowe, to 4,5 tys. mkw. Przyglądając się okiem instruktora, warto dodać, że obiekt to 10 tys. mkw szkła, 45 km różnych rur i ok. 600 km kabli.


Pasażerowie


Budując nowy terminal, jak i przylegającą do niego infrastrukturę, nie zapomniano o pasażerach. Do obiektu prowadzi nowa dwupasmowa droga, przed lotniskiem wybudowano parking na 1100 samochodów, a przed terminalem przygotowano specjalną darmowa strefę krótkiego postoju, gdzie będzie można wysiąść z auta i wziąć swój bagaż (o kilkuminutowe postoje dbać będzie specjalny system identyfikacji tablic rejestracyjnych).


Dalej na pasażerów czekać będzie 21 standardowych stanowisk odprawy biletowo-bagażowej oraz stanowisko dla osób przewożących bagaże o dużych gabarytach (bagaże czekać będzie czterostopniowa kontrola, włącznie ze skanowaniem 3D).


Jedną z głównych atrakcji terminalu jest ogólnodostępny taras widokowy i podniebny pub, z których będzie można podziwiać odlatujące i przylatujące samoloty (na taras prowadzą jedne z najdłuższych we Wrocławiu schodów ruchomych).



Obiekt posiada także specjalnie wydzieloną strefę dla VIP-ów, z osobnym wejściem, systemem odprawy, parkingiem i dedykowanym personelem.



Budowa nowego terminalu rozpoczęła się pod koniec sierpnia 2009 roku. Całkowity koszt inwestycji, włącznie z przylegającą infrastrukturą, to 400 mln złotych.


źródło www.wroclaw.pl











|

0 komentarze: