Wielka Brytania

Wielkie odliczanie: za rok igrzyska w Londynie

31.7.11 Anonimowy 0 Comments

Z tej okazji, VisitBritain – Narodowa Organizacja Turystyki Wielkiej Brytanii, przytacza dane potwierdzające znaczenie sportu i igrzysk w promocji kraju.



Szacuje się, że liczba widzów przed telewizorami, śledzących zmagania najlepszych zawodników na igrzyskach w Londynie w 2012 r., może sięgnąć 4 miliardy. Będzie to idealna okazja, aby zainspirować ludzi na całym świecie do odwiedzenia Wielkiej Brytanii.


- Został jeszcze tylko rok do igrzysk i uwaga całego świata skupia się już na Wielkiej Brytanii oraz tym, co mamy do zaoferowania. Londyn 2012 to wydarzenie o globalnym zasięgu, które pozwoli nam pokazać różnorodność doznań, jakie oczekują na gości w Wielkiej Brytanii – naszą historię i dziedzictwo, ciekawe miasta i sielankową wieś, naturalne piękno, kulturę, modę, sport, kuchnię, a także ciepło, z jakim przyjmujemy odwiedzających. To będą unikalne igrzyska, gdzie stare przeplata się z nowym. Zawody będą odbywały się na wielu z naszych najsłynniejszych aren sportowych, takich jak Wimbledon, Wembley, Hampden Park i Millennium Stadium, zaś najsłynniejsze krajobrazy, budynki i parki – Wybrzeże Jurajskie  w Weymouth, Greenwich, Windsor i Eton, Hyde Park i Horse Guards Parade będą stanowić tło dla sportowych zmagań. Wierzymy, że organizacja igrzysk w 2012 r. wpłynie pozytywnie na to, jak postrzegają nas zagraniczni turyści. VisitBritain dołoży wszelkich starań, aby korzyści turystyczne były odczuwalne w całym kraju – przed, w trakcie i po głównym wydarzeniu – mówi Sandie Dawe, prezes VisitBritain.


VisitBritain niedawno wdrożyło swój największy, najbardziej ambitny program promocyjny, zaplanowany na 10 lat. Pierwsza faza tego programu to „Britain. You’re Invited („Wielka Brytania – zapraszamy”) obejmująca kampanię z udziałem znanych brytyjskich gwiazd: damy Judi Dench, Dev’a Patel’s, Twiggy, Rupert’a Everett’a i Jamie’ego Oliver’a, którzy zapraszają gości z całego świata do odwiedzenia Wielkiej Brytanii i przyłączenia się do olimpijskiego świętowania. Do programu przyłączyła się również branża turystyczna, w tym linie lotnicze i firmy hotelarskie, aby przeprowadzić działania promocyjne na 21 najważniejszych dla Wielkiej Brytanii rynkach. Ma ona przyciągnąć 4 miliony dodatkowych gości w ciągu 4 lat.


 


Badania potwierdziły, że trzy miliony zagranicznych gości wydało ponad 2 mld funtów w Wielkiej Brytanii, uprawiając i oglądając sporty1. W 2014 r. w Glasgow odbędą się Igrzyska Wspólnoty Narodów, w 2015 r. Wielka Brytania będzie gościć Puchar Świata w rugby, zaś w 2019 r. Puchar Świata w krykiecie. Przed VisitBritain dziesięciolecie szans, aby przyciągać zagranicznych gości, tworząc miejsca pracy i zapewniając rozwój gospodarczy.


Liczby bazujące na pytaniu sponsorowanym przez VisitBritain w ankiecie przeprowadzonej. przez Office for National Statistics. Pasażerów opuszczających Wielką Brytanię pytano, czy w trakcie swojego pobytu „oglądali sport” lub „uprawiali sport amatorski / brali udział w aktywności fizycznej”, a jeśli tak, czy był to główny powód ich podróży.

0 komentarze: