Odzyskasz pozostawione na lotnisku rzeczy, czyli usługa „Wróć do mnie” w Portcie Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy

18.7.14 Anonimowy 0 Comments

„Wróć do mnie” czyli jak odzyskać to, z czym musimy się rozstać na lotnisku. Co zrobić z przedmiotami, z którymi nie możemy przejść przez kontrolę bezpieczeństwa?



Chociaż podczas zakupu biletu lotniczego informowani jesteśmy o restrykcjach dotyczących bagażu, a lista przedmiotów zabronionych w transporcie lotniczym dostępna jest na stronach internetowych Urzędu Lotnictwa Cywilnego, to jednak podczas kontroli bezpieczeństwa często okazuje się, że posiadamy przy sobie przedmiot, z którym nie możemy wejść na pokład. Zawsze w takim przypadku musimy niestety rozstać się z nim, mimo że ma dla nas olbrzymią wartość. Jeśli zdecydujemy się na jej wyrzucenie, to zgodnie z prawem musi ona zostać zutylizowana na koszt zarządzającego lotniskiem lub przewoźnika. Co jeśli zabroniony przedmiot stanowi dla nas wartość sentymentalną albo po prostu dużą wartość materialną?


Pasażerowie lecący z Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy nie mają już z tym problemu. Nie muszą bezpowrotnie tracić swoich cennych przedmiotów, których nie mogli zabrać do bagażu podręcznego. Dzięki wprowadzonej właśnie w Gdańsku usłudze „wróć do mnie” już w punkcie kontroli bezpieczeństwa możemy zadecydować o zdeponowaniu ważnej dla nas rzeczy w paczkomacie, który znajduje się przed terminalem pasażerskim. Wystarczy włożyć przedmiot do odpowiedniego woreczka i przekazać go obsłudze dokonującej kontroli. Określając czas przechowywania na 3, 7 lub 15 dni, mamy możliwość osobistego odbioru przedmiotu po powrocie lub przekazania innej osobie kodu pozwalającego na skorzystanie z paczkomatu, po uiszczeniu odpowiedniej opłaty za przechowanie.


Jesteśmy pierwszym w Polsce, jak i na świecie lotniskiem korzystającym z tego typu rozwiązania. Po pierwszych czterech miesiącach testowania usługi, z której skorzystało już kilkuset pasażerów możemy ogłosić, że okazała się ona olbrzymim sukcesem! Kolejnym etapem usługi będzie opcja dostarczenia przedmiotu za pomocą kuriera, pod wskazany przez pasażera adres” – powiedział Tomasz Kloskowski, Prezes Zarządu Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.


0 komentarze: