Dubai Tourism,

Dubai Tourism wzmacnia obecność w Europie Środkowo-Wschodniej, organizując roadshow w trzech stolicach

18.10.22 mm 0 Comments

Wraz ze wzrostem podróży zagranicznych z Europy Środkowo-Wschodniej, Departament Gospodarki i Turystyki w Dubaju (DET) zorganizował na początku października roadshow w Pradze, Warszawie i Bukareszcie. W ramach roadshow, wraz z przedstawicielami DETu podróżowało również 14 delegatów z Dubaju. W spotkaniach wzięło udział łącznie blisko 280 partnerów handlowych z środkowoeuropejskiej branży turystycznej, co jasno pokazuje rosnący apetyt na wyjazdy do Dubaju z rynku czeskiego, polskiego i rumuńskiego.

Issam Kazim, dyrektor generalny Departamentu Gospodarki i Turystyki Dubaju (DET)

 
Issam Kazim, dyrektor generalny Departamentu Gospodarki i Turystyki Dubaju (DET), otworzył wydarzenie w Warszawie, dzieląc się z gośćmi cennymi informacjami marketingowymi oraz dokonując charakterystyki ruchu turystycznego Dubaju. Ponadto spotkał się z czołowymi partnerami handlowymi i liniami lotniczymi, aby przedyskutować możliwości zacieśnienia współpracy i podkreślić różnorodność oferty Dubaju.
 
Turystyka jest głównym filarem strategii Dubaju. Miasto dąży do tego, by stać się najczęściej odwiedzanym kierunkiem na świecie oraz destynacją z największą liczbą powracających gości. Turystyka jest także częścią szerszej wizji,  zgodnie z którą Dubaj będzie miastem przyszłości i najlepszym miejscem na świecie do podróży, życia i pracy.
 
Od początku roku Dubaj odnotowuje stałe wzrosty w turystyce.  Pomiędzy styczniem a sierpniem 2022 roku miasto przyjęło 9,12 miliona międzynarodowych gości, w porównaniu do 3,23 miliona odwiedzających w tym samym okresie w 2021 roku.
Liczba turystów z 2022 roku jest zbliżona do wyników osiągniętych w pierwszych ośmiu miesiącach 2019 roku, kiedy do Dubaju przybyło 10,85 mln turystów. Zdolność miasta do szybkiego powrotu do poziomów zbliżonych do stanu sprzed pandemii jest jeszcze bardziej niezwykła, biorąc pod uwagę wpływ na globalną gospodarkę i sektor turystyczny bezprecedensowych wyzwań oraz innych czynników makroekonomicznych.
 
Dubaj odnotował wzrost przyjazdów ze wszystkich trzech krajów regionu Europy Środkowej. W pierwszej połowie 2022 r. miasto przyjęło 141 600 odwiedzających, którzy zatrzymali się co najmniej na jedną noc, co stanowi wzrost o 146% w porównaniu z tym samym okresem w 2021r. i o 29% w porównaniu z pierwszą połową 2019 r., przekraczając liczbę odwiedzin przed pandemią.
Położenie geograficzne Dubaju na skrzyżowaniu Wschodu i Zachodu sprawia, że miasto jest jednym z najbardziej atrakcyjnych ośrodków biznesowych, inwestycyjnych i turystycznych na świecie, wspieranym przez światowej klasy infrastrukturę i dogodne połączenia lotnicze. Dzięki doskonałej mieszance międzynarodowych i rodzimych marek hotelowych, z ponad 779 obiektami hotelowymi i ponad 142 000 pokojami dostępnymi w całym mieście, Dubaj jest optymalnym miejscem dla gości ze wszystkich środowisk i kultur, zapewniając wiele opcji gościnności i zaspokajając zróżnicowane potrzeby podróżnych.
 
Issam Kazim, dyrektor generalny Departamentu Gospodarki i Turystyki (DET) w Dubaju, powiedział: „Rozpoczęliśmy rok 2022 z rozmachem, a miasto uzyskało pierwsze miejsce jako międzynarodowa podróżnicza destynacja w konkursie Tripadvisor Travellers' Choice Awards,  co jest prawdziwym uznaniem dla różnorodnej oferty miasta i jego pozycji jako miejsca docelowego, które zawsze jest bezpieczne i dostępne. Tripadvisor Travellers' Choice Awards przyznała również Dubajowi pierwsze miejsce na świecie wśród miłośników miast i czwarte miejsce w kategorii „Food Lovers”, co pokazuje różnorodność i bogactwo oferty turystycznej”.
 
Pozycja Dubaju jako globalnego centrum gastronomicznego została dodatkowo wzmocniona dzięki inicjatywom, takim jak wprowadzenie w czerwcu tego roku inauguracyjnego przewodnika MICHELIN Guide Dubai oraz marki krytyków kulinarnych Gault&Millau. 16 restauracji w Dubaju zostało również wyróżnionych w inauguracyjnej edycji listy 50 najlepszych restauracji na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej, która została ogłoszona na początku tego roku.
Miasto wciąż dąży do ciągłego unowocześniania i rozszerzania swojej oferty, by potęgować wrażenia odwiedzających.  Rok 2022 był kolejnym rokiem transformacji rozwoju i wzmocnienia atrakcyjności Dubaju na rynkach międzynarodowych. W tym roku otwarto nowe atrakcje, takie jak Muzeum Przyszłości, uruchomiono nowe inicjatywy, zorganizowano globalne wydarzenia biznesowe i rekreacyjne, poszerzono znacznie ofertę edukacyjną i kulturową. Przykładem tych działań może być niedawne uruchomienie Biblioteki Mohammeda Bin Rashida zbudowanej na kształt gigantycznej księgi. Unikatowa architektura Bibilioteki czyni z niej kolejne kultowe miejsce na mapie Dubaju.
Zbliżając się do okresu zimowego, miasto jest nastawione na szereg aktywności sezonowych, ze szczególnym uwzględnieniem zbliżających się Mistrzostw Świata FIFA w sąsiednim Katarze, podczas których przewiduje się, że Dubaj będzie kluczowym miejscem przesiadkowym i ośrodkiem turystyki sportowej dla fanów piłki nożnej.


0 komentarze: