Papierowe karty pokładowe czy aplikacje mobilne – co wolą europejscy turyści?
Od kilku lat nowe technologie coraz śmielej wkraczają nie tylko na pokłady samolotów, ale również do portów lotniczych. Czy turyści chętnie korzystają z najnowszych rozwiązań? Czy już na dobre pożegnali się z papierowymi kartami pokładowymi? Między innymi o to zapytała swoich użytkowników porównywarka ofert turystycznych KAYAK. W badaniu przeprowadzonym na kilku europejskich rynkach udział wzięło ponad 3300 jej użytkowników*.
Ankietowani przyznali też, że nie mieliby nic przeciwko korzystaniu z aplikacji mobilnych, gdyby linie lotnicze całkowicie zrezygnowały z drukowanych kart pokładowych lub pobierały dodatkowe opłaty za korzystanie z nich (72,3% ogółu zapytanych użytkowników porównywarki KAYAK). Rozwiązanie to przypadło do gustu szczególnie Włochom – aż 81,3% z nich stwierdziło, że nie miałoby z tym problemu. Ci, którzy odpowiedzieli, że nie czuliby się komfortowo z taką zmianą, jako powód wskazywali przede wszystkim fakt, że posiadając papierową kartę pokładową mają większą pewność, że proces boardingu odbędzie się bez problemów (19,8% uczestników badania).
Wyniki ankiety przeprowadzanej przez KAYAK wśród swoich użytkowników pokazały, że również w przypadku potwierdzeń rezerwacji hotelowych więcej osób woli wydrukowane dokumenty. 46,6% z zapytanych Europejczyków korzystało z ich cyfrowych wersji. Z tego trendu wyłamują się jednak Szwajcarzy – prawie 57% z nich zdarzyło się zameldować przy pomocy aplikacji mobilnej lub pokazując emaila na smartfonie. Rozwiązanie to najmniej przypadło do gustu (ponownie) Hiszpanom - 65,6% używa drukowanych potwierdzeń rezerwacji. Warto jednak dodać, że 70% użytkowników KAYAK-a spośród tych, którzy wzięli udział w badaniu, nie miałoby nic przeciwko, gdyby hotele oferowały wyłącznie „wirtualny” check-in.
- W dzisiejszym, niezwykle szybko funkcjonującym świecie, pamiętanie o wydrukowaniu i zabraniu ze sobą kart pokładowych lub potwierdzeń rezerwacji często jest traktowane przez podróżnych, jako kolejna niedogodność. Dotyczy to przede wszystkim tych, którzy nie rozstają się z urządzeniami mobilnymi, mogącymi wykonać te zadania za nich. Konsumenci polegają na swoich gadżetach w większości dziedzin życia i w przypadku podróży nie jest inaczej. Właśnie ten trend zadecydował o tym, że stworzyliśmy aplikację mobilną KAYAK. Dodatkowo na KAYAK.pl oferujemy również narzędzie MyTrips, dzięki któremu można nie tylko tworzyć indywidualny plan podróży ale również śledzić m.in. status lotu przez e-mail lub SMS – komentuje Andrew Verbitsky, Dyrektor Regionalny KAYAK.pl.
* Badanie przeprowadzone zostało na 3320 użytkowników porównywarki KAYAK w Europie w dniach 18 września-3 października 2014 roku.
KAYAK to wyszukiwarka turystyczna, dzięki której można porównać setki ofert i cen biletów lotniczych, hoteli oraz innych produktów i usług turystycznych. Specjalizuje się w szybkim wyszukiwaniu ofert podróży, także poprzez aplikacje mobilne dostępne na iPhone’a, iPada oraz na smartfony z systemem Android, a także na Windows Phone oraz Kindle. Korzystanie z KAYAK jest całkowicie darmowe. Firma powstała w 2004 roku w USA, a polską wersję strony (www.kayak.pl) uruchomiono w sierpniu 2012 roku. Serwis dostępny jest w 31 krajach w 17 językach. KAYAK jest niezależnie zarządzaną jednostką, należącą do Priceline Group.
fot. PojechaneWakacje.pl
0 comments: