bagaż,

Bagaż coraz lepiej obsługiwany na Lotnisku Chopina

21.1.13 Anonimowy 0 Comments

Co najmniej o połowę skrócił się średni czas dostarczania bagażu na Lotnisku Chopina w ciągu 2012 r. To m.in. efekt udziału lotniska w międzynarodowym programie Baggage Improvement Programme (BIP).

Fot. D. Kłosiński




Baggage Improvement Programme to projekt Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Lotniczych (IATA), do którego Lotnisko Chopina zostało zaproszone na początku ub. roku jako jedyne w Polsce i jedno z pięciu w Europie Środkowo-Wschodniej.

W ramach realizacji programu powołany został zespół, składający się z przedstawicieli wszystkich podmiotów zaangażowanych w proces obsługi bagażu: agentów obsługi naziemnej, służb operacyjnych lotniska oraz służb państwowych. Stała współpraca, wymiana informacji i wspólne rozwiązywanie problemów pozwoliły na wypracowanie i wdrożenie rozwiązań, które, choć wydają się z pozoru drobne, to jednak pozwoliły osiągnąć średni tygodniowy czas dostarczenia pierwszego bagażu na poziomie około 20 min.

- Cotygodniowe spotkania osób bezpośrednio zaangażowanych w proces obsługi bagażu dają doskonałe rezultaty – mówi Tomasz Prokopiuk, kierownik Zespołu ds. Technologii i Jakości Obsługi Pasażerów, koordynujący prace zespołu BIP. – Bez zbędnej zwłoki jesteśmy w stanie reagować na sytuację i znajdywać najbardziej skuteczne rozwiązania, które potem wdrażamy. To daje wymierne wyniki odczuwalne przez pasażerów – dodaje.

Usprawnienie przepływu informacji i nowatorskie rozwiązania logistyczne pozwalają na uzyskanie dobrych wyników pomimo faktu, że w naszej szerokości geograficznej zima potrafi skutecznie utrudnić życie pracy agentów obsługi naziemnej przewożących bagaż z samolotów do sortowni. Udostępnienie agentom przestrzeni dla wózków bagażowych w bezpośrednim sąsiedztwie sortowni, czy zmiana organizacji pracy w sortowni – to przykłady kilku zmian wynikających z nowej formuły koordynacji. Inne rozwiązania to m.in. wprowadzenie na wyświetlacze systemu informacji pasażerskiej szczegółowej informacji o agencie handlingowym obsługującym rejs i przewidywanym czasie dostarczenia bagażu.

Zmienione zostały również procedury obowiązujące przy nadawaniu bagażu przed odlotem z portu. Agenci zobowiązani zostali do częstszego korzystania z kuwet bagażowych oraz płaskiego układania bagażu na taśmociągu podającym, usprawniono również proces informowania o bagażu zatrzymanym do dodatkowej kontroli.

- Takie działania pozwalają nam znacząco zmniejszyć udział źle obsłużonego bagażu. Zależy nam na tym, żeby żaden z pasażerów podróżujących z/do Warszawy nie miał problemów ze swoim bagażem – zapewnia Tomasz Prokopiuk.

źródło lotnisko-chopina.pl

0 comments: