Anders Hermansson,
 
 
 
 
Drugi statek Stena Line na linii Gdynia-Karlskrona z oficjalną nazwą – Stena Ebba
W Karlskronie w Szwecji, odbyła się uroczystość nadania nazwy promowi Stena Ebba, drugiemu z nowych statków typu E-flexer na linii Gdynia-Karlskrona. Butelkę szampana o burtę rozbiła matka chrzestna statku, wojewoda regionu Blekinge w Szwecji, Ulrica Messing.
"Nadaję
 Ci nazwę Stena Ebba" powiedziała Ulrica Messing, wojewoda regionu 
Blekinge podczas chrztu statku, który odbył się na terenie Terminala 
Promowego w Karlskronie w Szwecji. Udział w uroczystej ceremonii 
11.01.2023 wzięli przedstawiciele wielu firm z sektora transportu 
morskiego, a także instytucji z Polski i Szwecji, w tym Joanna Hofman, 
ambasador RP w Sztokholmie, Emma Swahn Nilsson, przewodnicząca rady 
miasta Karlskrona, Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdyni a 
także Anders Hermansson, dyrektor szwedzkiej organizacji armatorów 
Svensk Sjöfart. 
 –
 Dodanie naszego nowego nowoczesnego promu Stena Ebba na południowym 
Bałtyku jest odpowiedzią Stena Line na dynamicznie rosnące 
zapotrzebowanie klientów w obszarze gospodarczym, który wciąż się 
rozwija. – mówi Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena 
Line – Obsługujemy tę trasę promową od ponad 25 lat, a dzięki nowym 
promom E-Flexer umożliwimy naszym partnerom rozszerzenie działalności, poprawiając dostęp do rynków i utrzymując europejskie łańcuchy dostaw. 
 Stena
 Ebba to jeden z największych promów w regularnej żegludze na Bałtyku. 
Ma długość 240 metrów, oferuje miejsce dla 1200 osób a na 3600 metrach 
pomieści nawet 200 ciężarówek. To zupełnie nowa jednostka - na linię 
Gdynia-Karlskrona przybyła bezpośrednio ze stoczni. Prom Stena Ebba jest
 też wydajny energetycznie dzięki swojej optymalnej konstrukcji, a także
 bardziej zrównoważony ekologicznie, m.in. dzięki możliwości korzystania
 z zasilania z lądu podczas postojów, co ogranicza emisję spalin. 
Wnętrze zostało wykończone w stylu skandynawskim, z panoramicznymi 
oknami, co na pewno spodoba się pasażerom. 
 –
 Dziś wraz z inauguracją Stena Ebba na trasie Gdynia-Karlskrona, jak 
również wcześniejszym wprowadzeniem siostrzanego statku Stena Estelle, 
rozpoczynamy nowy etap rozwoju naszego połączenia. Cieszymy się, że 
możemy zaoferować naszym klientom najnowocześniejsze jednostki tego typu
 na rynku. Modernizacja naszej floty umożliwi dalszy wzrost ruchu 
transportowego, co jest ważne nie tylko dla nas i naszych klientów, ale 
także dla całych regionów i krajów, które łączymy. – powiedział Marek 
Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska.
 W
 ciągu ostatniego roku Stena Line wykonała wiele pracy by zmodernizować 
linię promową Gdynia-Karlskrona. W czerwcu 2022 operacje przeniesiono na
 nowy terminal promowy w Gdyni, który umożliwia cumowanie statków o 
długości 240 m, a także oferuje możliwość rozwoju oferty intermodalnej, 
m.in. dzięki bliskości torów kolejowych. We wrześniu wprowadzono nowy 
statek Stena Estelle, a w pierwszych dniach bieżącego roku – kolejny 
nowy E-Flexer, Stena Ebba.
 Więcej o matce chrzestnej Stena Ebba
Ulrica
 Messing, matka chrzestna promu Stena Ebba, to znana szwedzka polityk. 
Była członkiem szwedzkiego rządu w latach 1996-2006, najpierw jako 
minister ds. zatrudnienia i równego traktowania w Ministerstwie Pracy, a
 od 1998 r. w resorcie kultury jako minister z odpowiedzialnością m.in. 
za sprawy integracji i młodzieży. Następnie w latach 2000-2006 pełniła 
funkcję wiceministra gospodarki, odpowiedzialnego za politykę rozwoju 
regionalnego i turystykę, a od 2002 roku - ministra infrastruktury. 
Obecnie sprawuje urząd wojewody w regionie Blekinge, którego stolicą 
jest miasto Karlskrona.  
 Fakty o Stena Ebba:
- Zbudowany w: 2022
 - Ceremonia nadania nazwy: Karlskrona, Szwecja, 11.01.2023
 - Matka chrzestna: Ulrica Messing, wojewoda regionu Blekinge, Szwecja
 - Rozpoczęcie operacji: 02.01.2023
 - Długość: 240 m
 - Zanurzenie: 6,4 m
 - Szerokość: 28 m
 - Pojemność frachtowa: 3600 m
 - Liczba osób: 1200
 - Liczba kabin: 263
 

0 comments: