Dworzec kolejowy,
Po modernizacji w centralnej części dworca znajdzie się – zgodnie z pierwotnym przeznaczeniem – hol główny wraz kasami, poczekalnią, toaletami, informacją turystyczną i pomieszczeniem przeznaczonym na funkcję komercyjną.
W skrzydle zachodnim na parterze i piętrze zaprojektowany został hostel z 14 pokojami z łazienkami (2 pokoje 1-os., 7 pokoi 2-os., 4 pokoje 3-os. i jeden apartament na piętrze w skład którego wchodzi pokój dzienny, 3 pokoje z niezależnymi łazienkami). Na parterze przewidziano pokój 1– osobowy wraz z łazienką dla osób niepełnosprawnych, recepcję i aneks kuchenny – pokój śniadań.
W skrzydle wschodnim na parterze zaprojektowano świetlicę oraz pomieszczenia sanitarne i magazynowe, a na piętrze pomieszczenia Służby Ochrony Kolei. Przed budynkiem zaprojektowano 18 miejsc parkingowych, w tym także dla osób niepełnosprawnych. Zakres modernizacji obejmuje ponad 4 tys. m2 powierzchni.
Najkorzystniejszą ofertę wykonania modernizacji dworca głównego PKP w Ełku złożyło konsorcjum firm: AMP sp. z o. o. oraz A-Projekt sp. z o. o. z Warszawy. Łącznie w przetargu swoje oferty złożyły 4 firmy. Kryterium wyboru ofert stanowiła w 70 % cena, a w 30 % termin realizacji przebudowy. Konsorcjum za remont zapłaci 7 623 139,50 zł. Inwestycję będzie musiała zrealizować w ciągu 26 tygodni od dnia podpisania umowy.
Przebudowa dworca głównego PKP w Ełku zbiegnie się w czasie z przebudową ulicy Kościuszki, Dąbrowskiego i Mickiewicza. Modernizacja ulic związana jest z budową galerii handlowej w obszarze Bramy Mazur, która ma być oddana do użytku latem przyszłego roku. Samorząd miasta Ełku zabiegał o remont dworca u władz PKP od wielu lat.
Dworzec kolejowy Ełk Główny wybudowany został w 1868 r. W czasie II wojny światowej obiekt uległ poważnym zniszczeniom. Po wojnie został odbudowany. Zewnętrzny wygląd dworca zachował się do dzisiaj, za wyjątkiem dachu, który obecnie jest płaski, a wcześniejszy dwuspadzisty został spalony podczas wkroczenia Armii Czerwonej do miasta zimą 1945 roku. Zmodernizowany budynek swoim wyglądem oraz przywróconym dachem dwuspadzistym ma nawiązywać do pierwotnej architektury obiektu z przełomu XIX i XX w.
![front_dworca_PKP_Ek](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_vfxjAPxBrRWZjK_r71wYu3LgK7Ik4j8VW_RtUkl_WTOh9QiT1LLw9MEI_dh-9tD84gvuM9BbjpP3HiEzcZjJAPb_VbzwNUSluv5MpMDnOK9SwcBH9r-8NRHU-ERoCGa107Eqkkw9LeM4wQ1Iz5Y_khWj8Ionjnv-qA_LwWyGpNrU5v=s0-d)
![projekt_przebudowy_PKP_elewacje](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_sKJpyra58BjBbc2Y03P6v11jYZ9uieC75zXSqRSPQmYrSlawOKwK3bDFbnx5AMsfU3oma3ocPGLqYOfkilWRPlAk-Wg69wNNkQj7lVOZENM0MPYA0caKKp3PN2m2itfnDF1vCGaQ4nNcpl_shj9Yw9B49hiXRMokjI9g3N1gGcpFGf5feQyyz3oXjNjEm3Pg=s0-d)
źródło elk.pl
Po długich latach zabiegów i oczekiwań ruszy przebudowa dworca PKP w Ełku
Do połowy przyszłego roku wyremontowany i zmodernizowany ma zostać dworzec główny PKP w Ełku. W ramach inwestycji planowana jest m.in. wymiana wszystkich instalacji w budynku, włącznie z ogrzewaniem, wymiana okien, modernizacja dachu, wykonanie nowych podłóg, wykonanie nowej elewacji oraz podjazdów dla niepełnosprawnych. Będzie więcej parkingów oraz system monitoringu w celu poprawy bezpieczeństwa podróżnych.Po modernizacji w centralnej części dworca znajdzie się – zgodnie z pierwotnym przeznaczeniem – hol główny wraz kasami, poczekalnią, toaletami, informacją turystyczną i pomieszczeniem przeznaczonym na funkcję komercyjną.
W skrzydle zachodnim na parterze i piętrze zaprojektowany został hostel z 14 pokojami z łazienkami (2 pokoje 1-os., 7 pokoi 2-os., 4 pokoje 3-os. i jeden apartament na piętrze w skład którego wchodzi pokój dzienny, 3 pokoje z niezależnymi łazienkami). Na parterze przewidziano pokój 1– osobowy wraz z łazienką dla osób niepełnosprawnych, recepcję i aneks kuchenny – pokój śniadań.
W skrzydle wschodnim na parterze zaprojektowano świetlicę oraz pomieszczenia sanitarne i magazynowe, a na piętrze pomieszczenia Służby Ochrony Kolei. Przed budynkiem zaprojektowano 18 miejsc parkingowych, w tym także dla osób niepełnosprawnych. Zakres modernizacji obejmuje ponad 4 tys. m2 powierzchni.
Najkorzystniejszą ofertę wykonania modernizacji dworca głównego PKP w Ełku złożyło konsorcjum firm: AMP sp. z o. o. oraz A-Projekt sp. z o. o. z Warszawy. Łącznie w przetargu swoje oferty złożyły 4 firmy. Kryterium wyboru ofert stanowiła w 70 % cena, a w 30 % termin realizacji przebudowy. Konsorcjum za remont zapłaci 7 623 139,50 zł. Inwestycję będzie musiała zrealizować w ciągu 26 tygodni od dnia podpisania umowy.
Przebudowa dworca głównego PKP w Ełku zbiegnie się w czasie z przebudową ulicy Kościuszki, Dąbrowskiego i Mickiewicza. Modernizacja ulic związana jest z budową galerii handlowej w obszarze Bramy Mazur, która ma być oddana do użytku latem przyszłego roku. Samorząd miasta Ełku zabiegał o remont dworca u władz PKP od wielu lat.
Dworzec kolejowy Ełk Główny wybudowany został w 1868 r. W czasie II wojny światowej obiekt uległ poważnym zniszczeniom. Po wojnie został odbudowany. Zewnętrzny wygląd dworca zachował się do dzisiaj, za wyjątkiem dachu, który obecnie jest płaski, a wcześniejszy dwuspadzisty został spalony podczas wkroczenia Armii Czerwonej do miasta zimą 1945 roku. Zmodernizowany budynek swoim wyglądem oraz przywróconym dachem dwuspadzistym ma nawiązywać do pierwotnej architektury obiektu z przełomu XIX i XX w.
źródło elk.pl
0 comments: