Karpacz, malownicza perła Karkonoszy, od dawna kusi miłośników górskiego wypoczynku. Coraz częściej wybierany jest jako atrakcyjna alternatywa dla zatłoczonego Zakopanego, oferując spokój, piękne widoki i szeroki wachlarz aktywności. Teraz, z otwarciem pięciogwiazdkowego Mövenpick Resort & Spa Karpacz – pierwszego hotelu tej prestiżowej marki w Polsce – region zyskuje nowy wymiar luksusowego wypoczynku.
Piotr Bubnowski, Dyrektor Generalny hotelu, opowiada nam o tym, co czyni Mövenpick Resort & Spa Karpacz wyjątkowym, i w jaki sposób przyciąga zarówno polskich, jak i zagranicznych gości, spragnionych luksusowych wrażeń w sercu Karkonoszy.
![]() |
fot. Mövenpick Resort & Spa Karpacz |
![]() |
Piotr Bubnowski |
– Panie Dyrektorze, Mövenpick Resort & Spa Karpacz działa zaledwie od kilku miesięcy, a już można mówić o sukcesie na polskim rynku. To dowód na to, że hotel ma ogromny potencjał.
– To prawda, już pierwsze miesiące działalności pokazały nam, że na polskim rynku możemy osiągnąć naprawdę dużo. Zdaję sobie jednak sprawę, że nie jesteśmy jeszcze tam, gdzie byśmy chcieli. Przed nami wciąż sporo pracy nad umacnianiem naszej pozycji, komunikowaniem filozofii marki i precyzowaniem oferty. Oczywiście cieszy mnie fakt, iż mamy bardzo dobre opinie – zarówno w serwisach takich jak Google, Booking.com, jak i Accor ALL.
W pracy nad doświadczeniem hotelowym – jeśli mogę użyć takiego określenia, kluczowy jest świetny zespół, dzięki któremu wiele rzeczy się udaje. Dużo wspólnie pracowaliśmy; organizowaliśmy warsztaty przed otwarciem, zarówno dla kadry zarządzającej, jak i dla wszystkich członków zespołu. Bardzo dużo rozmawiamy w zespole o tym, kim jesteśmy i co chcemy osiągnąć. Ustalanie jasnych celów jest dla nas niezwykle istotne, tak samo jak zrozumienie, dlaczego tak ważne jest słuchanie naszych gości. Staramy się przede wszystkim zrozumieć ich potrzeby, używać empatii i być sobą – oczywiście w pewnych, rozsądnych ramach. To nasza filozofia.
W pracy nad doświadczeniem hotelowym – jeśli mogę użyć takiego określenia, kluczowy jest świetny zespół, dzięki któremu wiele rzeczy się udaje. Dużo wspólnie pracowaliśmy; organizowaliśmy warsztaty przed otwarciem, zarówno dla kadry zarządzającej, jak i dla wszystkich członków zespołu. Bardzo dużo rozmawiamy w zespole o tym, kim jesteśmy i co chcemy osiągnąć. Ustalanie jasnych celów jest dla nas niezwykle istotne, tak samo jak zrozumienie, dlaczego tak ważne jest słuchanie naszych gości. Staramy się przede wszystkim zrozumieć ich potrzeby, używać empatii i być sobą – oczywiście w pewnych, rozsądnych ramach. To nasza filozofia.
- Czyli chodzi o autentyczną komunikację? Brzmi to jak przemyślana strategia.
– Dokładnie tak. Równolegle intensywnie pracujemy nad pozycjonowaniem marki i wiemy, jakie rynki docelowe chcemy osiągnąć. Unikamy nadmiernego natłoku komunikatów, bowiem nasi klienci są, moim zdaniem, coraz bardziej świadomi. Jednym z elementów, nad którym pracujemy z naszym zespołem, jest naturalność. Stawiamy na transparentność i autentyczność – to, co widzisz, to naprawdę to, co dostajesz.
![]() |
fot. Travelerdeluxe |
– Biorąc pod uwagę strukturę gości, czy na tym etapie zauważa Pan dominację polskiego rynku? A może dąży Pan do rozszerzenia działalności na rynki zagraniczne?
– Kiedy analizujemy profile gości, widzimy, że większość stanowią Polacy, i to z każdego zakątka kraju. Mieliśmy pewne wątpliwości, czy nasza marka jest już dostatecznie rozpoznawalna na rynku krajowym. Wszystko idzie jednak w dobrym kierunku. Najwięcej gości hotel ma z Dolnego Śląska, Mazowsza i Wielkopolski. Dojazd z Gdańska do Karpacza zajmuje samochodem około 6–7 godzin. Istnieją również rozbudowane połączenia autobusowe i kolejowe z całej Polski. Trasa S3 do granicy z Czechami otwiera natomiast możliwości dla gości z sąsiadującego z nami kraju.
– Przebywamy w Mövenpick Resort & Spa Karpacz podczas czeskiego święta i zauważamy, że w hotelu widać wzmożony ruch gości właśnie z Czech. Jak ocenia Pan potencjał tego rynku?
– Rynek czeski jest dla nas ważny z racji bliskości granicy z Czechami. Zauważamy wzmożony ruch w tym kierunku, szczególnie podczas takich okazji jak święta u naszych południowych sąsiadów. Mamy też sporo gości z innych krajów europejskich, m.in. ze Skandynawii, a także niewielkie grupy Brytyjczyków. Kluczowe jest dla nas także dotarcie do gości z Niemiec.
– Dlaczego akurat Niemcy?
– Bierzemy pod uwagę atrakcyjne położenie Karpacza i dogodny dojazd z Niemiec. Jeśli chodzi o Niemcy, niezwykle istotna jest też świadomość marki. Mövenpick jest tam marką rozpoznawalną, z głęboko zakorzenioną kulturą i standardami obsługi. Dla niemieckiego turysty wybór Mövenpick to poczucie bezpieczeństwa i gwarancja jakości.
– Czyli rozpoznawalność marki jest kluczowa w przyciąganiu gości z zagranicy?
– Zdecydowanie tak. Mamy tu hotele, które są świetne, wiele o unikalnych, lokalnych nazwach. Jednak dla turysty zagranicznego te nazwy często są nieznane. Owszem, można je znaleźć w internecie, ale kiedy goście przyjeżdżają do obcego kraju, naturalnie szukają marek, które już znają. Jako jedyny międzynarodowy premium brand hotelowy w Karpaczu i całym regionie, wyróżniamy się rozpoznawalnością, która przekłada się na zaufanie. To daje gościom poczucie, że wybierają sprawdzony produkt i usługę. My natomiast oferujemy coś więcej – lokalną duszę w ramach globalnych standardów.
– Czy w takim razie skupicie się na organicznym wzroście na rynku polskim, a na rynkach zagranicznych zastosujecie bardziej aktywne strategie?
Poza tym, muszę podkreślić, że jesteśmy hotelem resortowym. To znacząca różnica w porównaniu do hoteli miejskich, w których wcześniej pracowałem. Dlatego właśnie staramy się trafiać do różnych grup docelowych: par, rodzin, ale także osób dojrzałych, świadomych turystów, którzy przyjeżdżają poza sezonem. Czasami zauważam to w naszej restauracji, gdzie przy sąsiadujących stolikach siedzą zarówno osoby starsze, rodzinny jak i młode pary czy małżeństwa, które zapewne zostawiły dzieci i mają weekend dla siebie. To pięknie pokazuje, jak szeroka jest nasza oferta hotelowa.
![]() |
fot. Travelerdeluxe |
– Macie również ofertę dla gości biznesowych.
– Jeśli chodzi o biznes, pierwsza okazja do oceny tej grupy klientów nadejdzie we wrześniu, wraz z nadejściem szczytu sezonu konferencyjnego. Nasza sala konferencyjna jest kameralna i może pomieścić do 80 osób. Nie wygląda ona jak typowa sala, dlatego wyobrażam sobie, że będziemy organizować tu coś w rodzaju kameralnych, strategicznych spotkań zarządów, 20–40 osób, na kilka dni intensywnej pracy projektowej czy też kreatywnej. Stawiamy także na wydarzenia specjalne, takie jak retreat escape, kolacje okolicznościowe czy kameralne wesela. To idealne miejsce na tego typu wydarzenia.
– Jakie ma Pan spostrzeżenie na kulturę feedbacku w Polsce? Jak ocenia Pan jej obecny stan?
– Wierzę, że musimy dokładnie wiedzieć, co robimy i po co to robimy. To w Polsce nie zawsze jest jeszcze tak oczywiste. Mamy tendencję do reagowania na informacje zwrotne z dużym ładunkiem emocji. Być może to generalizacja, ale mam wrażenie, że tak często bywa. Czasami trudno jest nam zaadresować informację zwrotną w konstruktywny sposób, a także w taki sposób ją przyjąć. Na szczęście w hotelu, kultura feedbacku jest na bardzo wysokim poziomie, gdyż jest on nierozerwalna częścią naszego biznesu, przykładem są opinie naszych gości podczas bądź po pobycie, które pomagają nam zrozumieć nasze silne strony i ciągle doskonalić nasze usługi. Każdy głos jest dla nas ważny.
– Restauracja Polanka to kolejna Pana duma. Należy do hotelu, jednak działa jak niezależna marka.
– Tak, jakość jest dla nas kluczowa, zarówno świadczonych usług jak i produktu. Widać to w Restauracji Polanka, do której serdecznie zapraszam każdego odwiedzającego Karpacz. Już teraz około 40 proc. gości w restauracji nie jest mieszkańcami hotelu, co jest naprawdę świetnym wynikiem. Na ten wynik wpływ mają zarówno dyrektor gastronomii Piotr Król jak i nasz utalentowany szef kuchni, Andrzej Sawka, który właśnie reprezentuje nas podczas prestiżowego wydarzenia Taste of Paris we Francji. To ogromne wyróżnienie, gdyż jako jedyny reprezentuje Polskę w tym wydarzeniu. W restauracji Polanka gość może odkryć dawne staropolskie receptury, wzbogacone o lokalne produkty regionalne, tworzące nowe i niepowtarzalne smaki. Restauracja ma własną stronę internetową i działa w mediach społecznościowych, gdzie można zapoznać się z oferowanym autorskim menu.
– Co sprawia Panu największą satysfakcję po otwarciu hotelu?
– Najbardziej cieszy mnie fakt, iż w tak krótkim czasie udało nam się stworzyć to, co teraz oferujemy jako kompleksowe doświadczenie hotelowe. Dla mnie i dla całego młodego zespołu kluczowe jest to, jak współdziałamy jako całość i jak rozmawiamy z gośćmi. Bliska jest mi myśl, że sukces osiąga się zespołowo, nie w pojedynkę. Dla mnie kapitał ludzki jest numerem jeden. Sukces to przede wszystkim ludzie.
- Dziękuję za rozmowę
Marta Legieć
Warto wiedzieć
Mövenpick Resort & Spa Karpacz to idealne połączenie luksusu i bliskości natury. Ten hotel o najwyższym standardzie oferuje 126 komfortowych pokoi i apartamentów, każdy z aneksem kuchennym oraz balkonem lub tarasem, z których rozpościera się malownicza panorama gór. Nowoczesny design obiektu, inspirowany tyrolskimi akcentami, doskonale harmonizuje z otoczeniem, tworząc atmosferę relaksu i elegancji.
Położenie hotelu w samym sercu Karpacza, tuż obok stoku narciarskiego i Karkonoskiego Parku Narodowego, czyni go wymarzonym miejscem dla miłośników gór. Bliskość szlaków turystycznych, takich jak ten prowadzący na Skalny Stół, gwarantuje łatwy dostęp do aktywnego wypoczynku, a jednocześnie pozwala na pełen relaks w komfortowych warunkach.
Oferta hotelu
Można tu zanurzyć się w luksusowym SPA z czterema gabinetami zabiegowymi, popływać w basenach – wewnętrznym lub zewnętrznym, odprężyć się w saunach i zadbać o kondycję w centrum fitness.
Dla gości biznesowych przygotowano nowoczesną przestrzeń konferencyjną. Smakosze natomiast zachwycą się restauracją Polanka z autorskim menu Andrzeja Sawki, która mistrzowsko łączy smaki regionu z kuchnią międzynarodową
Hotel przyjmuje zwierzęta.
Kontakt
Obrońców Pokoju 6
58-540 Karpacz
rezerwacje@movenpickkarpacz.pl
+48 753 003 000
Za gościnę dziękujemy hotelowi Mövenpick Resort & Spa Karpacz
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz