Hotele,

Śniadania w polskich hotelach pod lupą - co lubimy, a co nam nie smakuje

13.3.18 mm 0 Comments


Hotelarze doskonale wiedzą, że śniadaniem mogą najlepiej dogodzić gościowi. I choć ponoszą spore koszty, wciąż poszerzają ofertę porannego posiłku. Można się tylko zastanowić, czy obsługa hotelowa w Polsce odpowiada na żywieniowe potrzeby gości? Jakie produkty cieszą się największą popularnością na śniadaniowym stole? I wreszcie, co doradziliby goście pracownikom hotelowych restauracji? 



Okazuje się jednak, że goście hotelowi nie lubią pośpiechu. Z raportu HRS "Dane na talerzu, czyli pierwszy ogólnopolski raport o śniadaniach hotelowych" wynika, że aż 59 proc. spędza na śniadaniu od 15 do 30 minut, a co czwarty ankietowany przeznacza na poranny posiłek od 30 minut do godziny. Najczęstszą formą podawania śniadania jest bufet – taki sposób serwowania zadeklarowało 95 proc. hotelarzy.



Śniadanie w hotelu, Hotele, śniadanie w podróży, śniadanie, menu śniadaniowe w hotelu, Kuchnia, Menu dla dzieci, Manu dla wegan
fot. HRS

Najważniejsza jest kawa

Śniadanie w hotelu, Hotele, śniadanie w podróży, śniadanie, menu śniadaniowe w hotelu, Kuchnia, Menu dla dzieci, Manu dla wegan
Raport HRS

Zarówno obsługa, jak i odwiedzający hotele nie mieli problemów ze wskazaniem najważniejszych produktów w menu śniadaniowym – wśród napojów zwyciężyła kawa, natomiast największą popularnością pośród dań cieszą się potrawy z jajek.
Pytani o to, jakie produkty najczęściej wybierają na śniadanie, goście oprócz jajek (które wybrało 88 proc. ankietowanych) wskazali także parówki i kiełbaski (58 proc.), sałatki (57 proc.) oraz samodzielnie przyrządzane kanapki (56 proc.).

Menu dla dzieci i wegan. Trendy wpływają na menu

Śniadanie w hotelu, Hotele, śniadanie w podróży, śniadanie, menu śniadaniowe w hotelu, Kuchnia, Menu dla dzieci, Manu dla wegan
Raport HRS

 


Badanie wykazało, że hotelarze wychodzą naprzeciw potrzebom gości i dostosowują menu do panujących trendów. Większość badanych przedstawicieli branży potwierdziła, że w oferowanym menu śniadaniowym przewidzieli propozycje dla: dzieci, wegetarian, wegan, osób nietolerujących glutenu lub laktozy. Niemal połowa ankietowanych zadeklarowała obecność produktów odpowiednich dla osób odżywiających się ekologicznie.

Jak wynika z badania, oferty dietetyczne w hotelowych bufetach rozwijają się, a korzysta z nich co dziesiąty badany gość. Hotelarze jednak pozostają czujni i w zdecydowanej większości mają możliwość przygotowania śniadania pod indywidualne zamówienie gościa.

Obsługa podstawą idealnego śniadania



Za co odwiedzający hotele najbardziej doceniają śniadania? Goście za największą zaletę porannych hotelowych posiłków uznali duży wybór różnorodnych potraw oraz brak konieczności uczestnictwa w ich przygotowaniu.
Pytani o najważniejsze cechy obsługi zajmującej się wydawaniem śniadań, ponad połowa ankietowanych wskazała reagowanie na bieżące potrzeby gości. Co czwarty badany za najbardziej istotny uznał natomiast uprzejmy stosunek do jedzących śniadania.


Źródło: 
http://www.hrs.com/pl/blog/raporty/sniadania-hotelowe-pod-lupa-hrs-pierwszy-taki-raport-w-polsce.html

0 komentarze: