Zimowa oferta Air France KLM. Grupa Air France KLM modernizuje swoją flotę, wprowadza nowe produkty i usługi, a także zapowiada wzmocnienie oferty low-cost

28.10.14 Anonimowy 0 Comments

Właśnie wszedł w życie nowy – zimowy rozkład lotów, który będzie obowiązywał do 28 marca 2015 roku. Zwiększono liczbę połączeń na najpopularniejszych trasach, a wybrane kierunki wzmocniono wprowadzając gigantyczne maszyny Airbus A380. Ponadto linie Air France i KLM systematycznie modernizują swoje samoloty oraz wprowadzają produkty i usługi spełniające najwyższe światowe standardy. Dodatkowo obydwaj przewoźnicy zapowiadają dalsze inwestycje w należące do nich tanie linie Transavia we Francji i Holandii.

 Airbus A380 linii Air France

Najnowocześniejsze produkty i usługi

Do tej pory, linia KLM na trasach dalekiego zasięgu wyposażyła już w nową World Business Class 22 maszyny typu Boeing 747. Do lata 2015 roku, zostaną zmodernizowane także samoloty Boeing 777-200. W kolejnym etapie, nowa Klasa Biznes KLM zawita również na pokłady maszyn typu Boeing 777-300. Holenderska linia do końca 2016 roku planuje zmodernizować około 80 procent swojej floty.

Również linia Air France kontynuuje wprowadzanie zmian w swoich najlepszych kabinach: w pięciu samolotach Boeing 777 modernizacja zostanie zakończona jeszcze w tym roku. Samoloty francuskiego przewoźnika na popularnych trasach do Nowego Jorku, Singapuru i Dżakarty zostały już wyposażone w najnowsze produkty. A w nadchodzącym sezonie zimowym trafią one także na pokład maszyn realizujących loty do Tokio-Haneda, Szanghaju, Dubaju, Houston, Sao Paulo, Douala oraz Malabo.

Ponadto jeszcze w tym roku, Grupa Air France KLM zacznie realizować loty do popularnego Miami gigantycznymi samolotami Airbus A380. Do tej pory, te potężne maszyny, bardzo lubiane przez podróżnych, latały wyłącznie do Los Angeles, Nowego Jorku, Johannesburga, Hongkongu i Szanghaju.

Siatka dalekiego zasięgu w obu Amerykach

W odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku w sezonie zimowym 2014/2015 KLM zwiększy liczbę połączeń do Atlanty, z 7 do 12 tygodniowo. Dodatkowe loty usprawnią komunikację z jednym z głównych portów partnerskiej linii Delta Air Lines.

Jedna z najnowocześniejszych maszyn we flocie Air France – Airbus A380 –  nazywana także  „superjumbo”, od początku grudnia br. będzie latać na trasie do Miami. Tym samym, już trzy kierunki w Stanach Zjednoczonych (oprócz Nowego Jorku JFK i Los Angeles) będą w nadchodzącym sezonie zimowym obsługiwane gigantycznymi samolotami Airbus A380 z paryskiego lotniska bazowego im. Charles'a de Gaulle'a.

Zmiany w rozkładzie lotów dotyczą także Meksyku: w listopadzie i grudniu br. KLM zwiększy częstotliwość lotów z 7 do 9 tygodniowo do Mexico City. Natomiast linia Air France dzięki umowie code-share z Aeromexico (wyloty z Mexico City) zaoferuje 13 nowych kierunków w samym Meksyku, jak i Ameryce Centralnej.

Do stolicy Brazylii będzie można polecieć linią Air France 3 razy w tygodniu. Natomiast do Montevideo – stolicy Urugwaju i zarazem ubiegłorocznej nowości w siatce połączeń francuskiej linii – loty realizowane będą codziennie z międzylądowaniem w Buenos Aires w Argentynie. Grupa zwiększy także liczbę połączeń do Panama City z 3 do 5 tygodniowo, a kierunek ten będzie obsługiwany maszyną typu Boeing B777-200. Panama City jest portem bazowym południowo-amerykańskiej linii Copa Airlines. Air France, będąc jej partnerem, może zaoferować swoim pasażerom dalsze połączenia regionalne.

W regionie Wysp Karaibskich, od połowy grudnia br. do połowy stycznia 2015 roku, linie Air France KLM będą oferowały 13 lotów tygodniowo do Pointe-à-Pitre (Gwadelupa) i 11 lotów tygodniowo do Fort-de-France (Martynika).

Jakie zmiany na kontynencie azjatyckim?

Samoloty Air France będą latać 11 razy w tygodniu do Tokio na lotnisko Haneda oraz codziennie na tokijskie lotnisko Narita, oferując przez ten port dalsze połączenie z Noumeą (Nowa Kaledonia). Niedawno uruchomione loty do Dżakarty (Indonezja) przez Singapur będą nadal realizowane codziennie. Ponadto w szczycie sezonu zimowego (czyli od połowy grudnia br. do połowy marca 2015 roku) francuska linia będzie oferować dodatkowe loty do popularnych turystycznych destynacji  – Bangkoku (Tajlandia) i Kuala Lumpur (Malezja). W Chinach na trasie do Wuhan pojawi się jeden dodatkowy lot tygodniowo, a do Guangzhou będzie można polecieć 4 razy w tygodniu. KLM nadal będzie współpracował ze swoimi azjatyckimi partnerami, aby oferować większy wybór połączeń i więcej kierunków na terenie całej Azji.

Zmiany w harmonogramie w Afryce i na Bliskim Wschodzie

Na kontynencie afrykańskim Air France wzmocni najpopularniejsze kierunki oferując większe maszyny. Na przykład do Abidjan (Wybrzeże Kości Słoniowej) zacznie latać potężny Airbus A380, który może jednorazowo pomieścić na pokładzie ponad pół tysiąca pasażerów. Na innych kierunkach możliwości linii zostaną zwiększone dzięki wprowadzeniu większej liczy przelotów. W ten sposób zgodnie z zapotrzebowaniem rynku, na trasie do Pointe Noire (Kongo) pojawi się oferta 6 lotów w tygodniu.

W Afryce Wschodniej KLM przeorganizuje swoją siatkę połączeń pod kątem aktualnych potrzeb. Zostaną wprowadzone dodatkowe loty do Dar es Salaam w Tanzanii i Entebbe w Ugandzie. Na obydwu kierunkach realizowane są obecnie 3 połączenia w tygodniu. W inne dni, rejsy odbywają się przez Kilimandżaro w Tanzanii i Kigali w Rwandzie. KLM zawiesza bezpośrednie połączenie z Harare w Zimbabwe i Lusaka w Zambii. Obydwie trasy pozostają w siatce połączeń Grupy Air France KLM, lecz będą obsługiwane przez Kenya Airways z przesiadką w Nairobi (Kenia).

W regionie Oceanu Indyjskiego od połowy grudnia br. do połowy stycznia 2015 roku Air France będzie oferował 11 lotów na wyspę Reunion oraz dodatkowy lot na Mauritius.

Na Bliskim Wschodzie KLM wzmocni kierunek Abu Dhabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, wprowadzając do eksploatacji większy samolot Airbus 330-300, zamiast używanego wcześniej modelu A330-200. W ten sposób linia będzie mogła zaoferować więcej miejsc na pokładzie, w porównaniu z maszyną, która wcześniej obsługiwała ten kierunek. Natomiast linia Air France do obsługi przelotów do Dubaju wyznaczyła maszynę typu Boeing B777-300, wyposażoną w najnowsze kabiny, które będą dostępne już na początku 2015 roku.

Loty europejskie i na terenie Francji

Linie Air France i KLM nadal będą obsługiwać trasy, które pojawiły się latem w ich siatce połączeń: z paryskiego lotniska bazowego linia Air France będzie realizowała 2 razy dziennie loty do Stavanger w Norwegii. Natomiast KLM ze swojego portu Amsterdam-Schiphol będzie oferować 2 połączenia dziennie do Turynu we Włoszech, a także 1 lot dziennie do Bilbao w Hiszpanii oraz Zagrzebia w Chorwacji. Ponadto KLM wzmocni swoją pozycję w Skandynawii zwiększając liczbę połączeń do Bergen w Norwegii (3 dziennie) i  Billund w Danii (5 lotów w ciągu dnia). KLM zwiększy też swoją ofertę miejsc realizując po 3 loty dziennie na trasach do Moskwy i Bordeaux.

Również Transavia France, spółka-córka należąca do Grupy Air France KLM, funkcjonująca w modelu low-cost, poprawi rentowność połączeń europejskich Grupy. Tania linia nie korzysta z lotnisk bazowych należących do Air France KLM (w Paryżu i Amsterdamie), ale oferuje loty z portów regionalnych (Lyon, Paryż-Orly) do różnych miast europejskich. W sezonie zimowym Transavia France obsługiwać będzie aż 9 nowych kierunków z lotniska Paris-Orly, będą to: Istambuł, Tel Awiw, Budapeszt, Madryt, Malaga, Barcelona, Ateny, Piza i Praga. Ponadto już od tego miesiąca  Transavia realizuje z Lyonu przeloty do Tel Awiwu.

Wszystkie połączenia oferowane przez linie Air France, HOP!, Transavia, KLM oraz partnerów Grupy można zobaczyć na stronie http://corporate.airfrance.com/en/the-company/network/. Wystarczy kilka kliknięć, aby zapoznać się z dostępnymi trasami, rozkładem lotów, czasem trwania podróży czy praktycznymi informacjami, jak przygotować się do podróży i zarezerwować przelot.

 

0 komentarze: