Prezenty marzeń do zrealizowania w biurach podróży

11.7.14 Anonimowy 0 Comments

Obecnie nowy sposób obdarowywania prezentami w postaci przeżyć to najszybciej rozwijająca się gałąź branży turystyczno – rozrywkowej w Polsce. Od niedawna wręczanie prezentów zaproszonym obcokrajowcom jest aktualnie coraz częstszą formą podziękowania za współpracę Klientom lub partnerom biznesowym oraz szansą na ocieplenie relacji.



Serwis prezentmarzen.pl przeprowadził sondę z której wynika, że aż 56% ankietowanych wolałoby samemu wybrać sobie prezent, 29 % uważa, że lepiej kupić pojedynczy wcześniej wybrany podarunek, a 10 % nie ma zdania która forma upominków jest lepsza.

Ponieważ bardzo trudno wybrać odpowiedni podarunek, który pozostanie w pamięci na długo, coraz częściej w biznesie stosowane jest wręczanie prezentu w formie vouchera lub tzw. box’ów. Osoba obdarowana może wówczas skorzystać np. z wizyty w SPA lub wybrać z propozycji tę formę spędzenia czasu wolnego podczas pobytu w Polsce, która najbardziej jej odpowiada. Zestawy podarunkowe zawierają zarówno niestandardowe propozycje prezentów wywołujących niezapomniane emocje, jak np. jazdę Ferrari czy Lamborghini, jak i bardziej stonowane propozycje z kategorii relaks czy kulinaria.

Najczęściej wybierane prezenty to te związane przede wszystkim ze sportami ekstremalnymi i motoryzacją, jak skok na bungee, drifting, przejażdżki luksusowymi sportowymi autami oraz rajdy samochodowe. Drugie miejsce tworzą wyjątkowe „prezenty powietrzne” czyli: loty paralotnią, szybowcem czy balonem. Inne równie często wybierane propozycje na niestandardowe prezenty biznesowe to vouchery na różne formy wypoczynku i kursy kulinarne. Partner biznesowy może wybrać z bogatej propozycji na przykład kurs sushi, degustacje whisky lub wina.

- W dzisiejszych czasach sposób życia przekłada się na nasze oczekiwania względem otrzymywanych prezentów – bardziej doceniamy takie, które pozwalają nam doświadczyć czegoś nowego – mówi Kornel Piesio, PR Manager serwisu prezentmarzen.com.

Poziom cenowy jaki przeznaczają Klienci biznesowi na tego typu prezenty klasyfikuje się w kwotach 200 - 300 zł. Jak wynika z sondy serwisu prezentmarzen.com, aż 45% klientów indywidualnych przeznacza kwotę pomiędzy 100 - 200 zł, 27% wymienia od 200 zł – 400 zł, a 11% stwierdza, iż wydaje na upominki do 100 zł. Znaczną mniejszość stanowią osoby, które kupują drogie prezenty powyżej 400 – 800 zł tylko 8% i powyżej 800 zł zaledwie 5% ankietowanych.

Nowa moda przyszła do Polski z Zachodu, gdzie prezenty w postaci przeżyć cieszą się zainteresowaniem dużego grona odbiorców. Hiszpanie najchętniej kupują prezenty związane z kulinariami i motoryzacją. Francuzom najbardziej podobają się oferty turystyczne, a w Niemczech podobnie jak w Polsce, dużym zainteresowaniem cieszą się oferty sportów ekstremalnych. Wartość tego biznesu w Europie Zachodniej jak pokazują spektakularne wyniki finansowe hiszpańskiej marki „La Vida Es Bella” liczy się już w setkach milionów euro.

W Polsce wartość biznesu ocenia się obecnie na ok. 30 mln zł, jednak zainteresowanie upominkami w formie przeżyć dynamicznie rośnie. Jak wynika z danych sprzedażowych serwisu prezentmarzen.com udział kwotowy zamówień realizowanych przez firmy, które decydują się na podarowanie pracownikom lub partnerom biznesowym emocji w prezencie systematycznie wzrasta. W 2012 roku wartość zamówień dla biznesu na realizację oryginalnych prezentów wynosiła zaledwie 7%, rok później już ponad 16% i nadal rośnie. Co oznacza, iż nie jest to tylko moda na prezenty gwarantujące niezapomniane wrażenia dla osób prywatnych, ale również ciekawa i wyróżniająca forma nagradzania handlowców, rzetelnych partnerów czy lojalnych Klientów.

Sprzedaż tego typu produktów dotychczas rozwijała się głównie w Internecie, jednak pozytywny odbiór nowej idei obdarowywania przeżyciami spowodował, iż szybko poszerza się sieć punktów o nowe miejsca stacjonarne zarówno w centrach handlowych jak i w biurach podróży.

0 komentarze: