65 proc. klientów niezadowolonych z jedzenia serwowanego w samolotach

19.4.14 Anonimowy 0 Comments

65 proc. europejskich klientów, podróżujących samolotami, jest niezadowolonych 
z jakości potraw serwowanych podczas lotu, a niecałe 6 proc. określa jedzenie jako "smaczne". Takie wnioski można wyciągnąć z najnowszej ankiety, przeprowadzonej wśród użytkowników Zoover.


Zoover zwrócił się do swoich Użytkowników z pytaniem o jakość jedzenia 
w samolotach, dzięki czemu w sondzie wzięło udział prawie 2000 podróżników. Oto jak wyglądają wyniki głosowania: 39  proc. uważa jedzenie za "niezbyt dobre", 25 proc. określa smak jako "okropny", a 30 proc. jako "umiarkowany".

Różnice podczas lotów liniowych i tanich linii lotniczych

Według użytkowników Zoover jakość jedzenia jest różna w poszczególnych liniach lotniczych. I nie będzie wielkim zaskoczeniem, że w tanich liniach lotniczych, jakość jak i cena dostępnych posiłków, pozostawia wiele do życzenia. Wielu turystów uważa, że ceny w stosunku do jakości jedzenia są horrendalnie wysokie. Posiłki podczas droższych lotów, zostały określone jako smaczniejsze.

Nowe inicjatywy

Aby wyjść na przeciw wymaganiom klientów, linie lotnicze sukcesywnie wprowadzają zmiany i dążą do poprawy jakości serwowanych potraw. Można odnotować kilka przykładów: pasażerowie turecko-holenderskich linii Corendon, mają możliwość zakupu uwielbianych w Holandii krokietów, które są fryturowane na pokładzie.

Również znani kucharze próbują polepszyć samolotowe menu. British Airways zaprosiły do współpracy Heston Blumenthal, a Gordon Ramsay stworzył menu dla Singapore Airlines.



Niemcy najbardziej krytyczni

Niemcy wypowiadają się najbardziej krytycznie na temat smaku potraw, natomiast Polacy są najbardziej zadowoleni z jakości jedzenia. Nasuwa się pytanie, czy nasi rodacy jedzą tylko w najlepszych liniach lotniczych, czy po prostu brakuje nam dobrego smaku...
Aż 74 proc. Niemców bardzo źle ocenia jakość jedzenia, 20 proc. określa smak jako umiarkowany, a tylko 6% jako smaczny. 11% polskich turystów uważa, że jedzenie jest smaczne, a 56 proc.  wypowiada się negatywnie na temat jakości potraw.

Holendrzy nieco mniej krytyczni

Holendrzy nieco mniej krytycznie oceniają jakość jedzenia w samolotach, choć aż 56 proc. jest niezadowolonych ze smaku potraw, a tylko 7 proc. ocenia je jako smaczne. 61 proc. Francuzów podziela zdanie większości europejczyków, czyli negatywnie ocenia jakość jedzenia. 30% uważa, że jedzenie jest smaczne lub umiarkowanie dobre.

Belgowie, w porównaniu z resztą Europejczyków są bardziej krytyczni, gdyż 70 proc. ankietowanych określa samolotowe menu jako niedobre lub wręcz okropne 
w smaku. Tylko dla 4 proc. Belgów jedzenie jest smaczne.

Warunki na pokładzie odpowiedzialne za smak jedzenia

Czy za smak potraw odpowiada jakość dostarczanych produktów czy też ograniczone możliwości 'pokładowej kuchni'? Wygląda na to, że to specyficzne warunki 
w samolocie, w głównej mierze mają wpływ na jakość serwowanych potraw. Po pierwsze ograniczona przestrzeń, po drugie pod wpływem ciśnienia, smak produktów się zmienia. Zarówno smak słodki jak i słony jest odbierany jako mniej intensywny, a kwaśny i gorzki zostaje zaburzony.

Pod wpływem warunków, panujących na pokładzie zmienia się również intensywność zapachów, a według ankiety aż 80 proc. ludzi uważa, że na smak jedzenia ma wpływ jego zapach.

 

0 komentarze: