Krystyna Hartenberger – Pater,

Pomorska ofensywa promocyjna

11.2.13 Anonimowy 0 Comments

Zwiększenie udziału turystyki przyjazdowej z Rosji - takie cele stawia sobie Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna na rok 2013, która konsekwentnie od kilku już lat zajmuje się promocją regionu na rynkach zagranicznych. Uruchomienie małego ruchu granicznego i zwiększony popyt na ofertę handlową to doskonały moment na silniejsze wyeksponowanie potencjału turystycznego Trójmiasta i regionu.


Przedświąteczna kampania promocyjna realizowana wspólnie przez PROT, jak i UM Gdańsk została bardzo dobrze przyjęta przez mieszkańców Obwodu Kaliningradzkiego, pojawił się szereg pozytywnych komentarzy, co utwierdza w przekonaniu, że oferta turystyczna Trójmiasta jest ciekawą alternatywą spędzania czasu wolnego dla tej grupy odbiorców. Kluczem do sukcesu jest konsekwentna kontynuacja działań marketingowych opartych na wykorzystaniu różnych kanałów komunikacji.


Plan działań marketingowych został starannie zaplanowany na cały rok. Już w styczniu  PROT wspólnie z  Miastem Gdańsk przygotował specjalny dodatek do jednej z kaliningradzkich gazet informacyjnych, który to cyklicznie będzie ukazywał się wraz z prasą. Również na wiosnę szykowana jest niestandardowa akcja ambientowa, a nawiązane bezpośrednie kontakty z dziennikarzami rosyjskimi pozwolą na zwiększenie skali oddziaływania.


Staramy się prowadzić spójną politykę komunikacji z odbiorcami z tego rynku różnicując przekaz i sposoby dotarcia z informacją, tak aby jak najlepiej wpasować się w tzw. potrzebę chwili i podsunąć idealną propozycję na dany moment – komentuje Krystyna Hartenberger – Pater, dyrektor biura PROT. Wiemy, że w Rosji szczególnie Dzień Kobiet jest bardzo celebrowany dlatego zdecydowaliśmy się na spontaniczną akcję promocyjną. Mamy zarezerwowane artykuły na portalach kaliningradzkich oraz ich odpowiedniki w mediach społecznościowych tak więc dotarcie z informacją będzie dość szerokie.


Do akcji „kobiecy weekend w super cenie” udało  się zaprosić trójmiejską branżę, która specjalnie na okres 8-10 marca 2013 przygotowała  dedykowaną ofertę dla mieszkanek Rosji.


Odprężający masaż, aromaterapia, wizyta w luksusowym SPA, odpoczynek w saunie, łyk pysznego wina, a na deser... wypad na zakupy to główne motywy przewodnie kampanii. Przez najbliższy tydzień na portalach newkaliningrad.ru oraz shopping-gdansk.ru podwieszone są specjalne artykuły spięte z ofertami konkretnych obiektów, natomiast  za pośrednictwem rosyjskich portali społecznościowych (głównie vkontakte.ru/shoppinggdansk) prowadzona jest szeroka akcja PR.


Mam nadzieję, że ta mini kampania przyczyni się nie tylko do zwrócenia uwagi na naszą pomorską destynację ale także przełoży się na realną korzyść dla branży turystycznej - dodaje K. Hartenberger- Pater

0 comments: