Japończyk,

Pseudotaksówkarz skazany za oszustwo na lotnisku

1.10.12 Anonimowy 0 Comments

Na pół roku więzienia w zawieszeniu na dwa lata oraz tysiąc złotych grzywny skazał Sąd Rejonowy w Warszawie taksówkarza Macieja Kowalskiego, który oszukał japońskiego turystę po jego przylocie na Lotnisko Chopina. Sąd zezwolił podać dane oszusta do publicznej wiadomości.
 14 czerwca ub. roku Kowalski zaczepił japońskiego turystę w hali przylotów i zaoferował mu kurs do centrum Warszawy. Za przejazd z lotniska do hotelu Orco przy ul. Kościelnej na Nowym Mieście zażądał 84 euro. Sąd uznał, że mężczyzna wykorzystał niewiedzę Japończyka co do wysokości opłat za przejazd taksówką i doprowadził go do „niekorzystnego rozporządzenia mieniem na kwotę około 246 zł”.



36-letni Maciej Kowalski został uznany za winnego zarzucanego mu czynu i skazany na sześć miesięcy pozbawienia wolności w zawieszeniu na dwa lata. Sąd orzekł również karę grzywny w wysokości tysiąca złotych oraz zwrot kosztów sądowych w wysokości 210 zł. Ponadto nakazał podać wyrok do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie go na tablicy ogłoszeń na terenie lotniska. Rozpatrujący apelację Sąd Okręgowy w Warszawie w całości odrzucił odwołanie oskarżonego taksówkarza i podtrzymał wyrok pierwszej instancji.

- Przyjmujemy ten wyrok z satysfakcją, bo wskazuje on, że każdy oszust musi się liczyć z konsekwencjami swoich czynów. Niech ten wyrok będzie ostrzeżeniem dla wszystkich innych nieuczciwych taksówkarzy, którzy próbują nagabywać pasażerów na lotnisku – komentuje Radosław Żuk, dyrektor Biura Public Relations na Lotnisku Chopina.

Lotnisko od wielu miesięcy prowadzi intensywną kampanię promującą korzystanie z legalnych taksówek należących do trzech korporacji współpracujących z portem. W terminalu znajdują się m.in. plakaty i ulotki wyjaśniające jak oznakowane są legalne taksówki i jakie są maksymalne stawki za przejazd ustalone przez Radę Warszawy. W hali przylotów wywieszone są plakaty z logotypami korporacji rekomendowanych przez lotnisko, a tuż przed wyjściem z terminala znajduje się wyraźnie oznaczony postój rekomendowanych taksówek.

Straż Ochrony Lotniska od początku bieżącego roku przekazała policji ponad 1100 zawiadomień o przypadkach nagabywania pasażerów przez pseudotaksówkarzy. Kontrolerzy Inspekcji Handlowej, Inspekcji Transportu Drogowego oraz urzędu miasta kilkakrotnie przeprowadzali prowokacje, w wyniku których kilkudziesięciu taksówkarzy ukaranych zostało mandatami za zawyżanie opłat lub inne uchybienia.

Od 2 października w życie wchodzi Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dn. 4 września 2012 r. w sprawie podstawowych przepisów porządkowych związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa i ochrony lotów oraz porządku na lotnisku.

- Przepisy rozporządzenia dają nam dodatkowy oręż do walki z taksówkarzami nielegalnie łowiącymi pasażerów na lotnisku – mówi Radosław Żuk.

Każdego dnia taksówki należące do rekomendowanych korporacji wykonują z i na lotnisko ponad 10 tys. kursów. Średnio dziennie w warszawskim porcie lotniczym obsługiwanych jest około 25 tys. osób.

źródło lotnisko-chopina.pl

0 komentarze: