Transport

Jak się poruszać podczas Euro 2012 po Warszawie

23.1.12 Anonimowy 0 Comments

wygodnie będzie się do stolicy Polski jechało także samochodem.


 



Transport




Port Lotniczy im. F. Chopina  jest najlepszym lotniskiem w środkowo – wschodniej części kontynentu. Odprawia około 9 mln pasażerów rocznie i ponad 40 tys. ton frachtu . W 2010 r. lotnisko wykonało blisko 140 tysięcy operacji lotniczych.  Po oddaniu nowego Terminala 2 trwa  dalsza rozbudowa portu. Pod koniec 2011 r. otwarte zostanie bezpośrednie połączenie szybka koleją z lotniska do centrum .


Stolica ma dobre połączenia kolejowe z największymi miastami w Polsce – do Poznania, Krakowa, Katowic można dotrzeć w czasie 2,5 - 3 godzin.  Niewiele dłużej będzie też trwała – po zakończeniu prac modernizacyjnych – podróż do Gdańska.


Warszawa ma wydajny system komunikacji miejskiej, obejmującej 23 – kilometrową linię metra (z północy na południe) , 27 linii tramwajowych (biegnących niemal wyłącznie po wydzielonych trasach) oraz 240 linii  autobusowych - dziennych i nocnych.;  w końcu 2010 r. rozpoczęła się budowa II linii metra.  Warszawa ma też dobrze rozbudowany system kolei aglomeracyjnej i podmiejskiej, którą obsługują  Koleje Mazowieckie, Szybka Kolej Miejska (SKM) , i Warszawska Kolej Dojazdowa (WKD) . Pasażerowie mogą skorzystać z tzw. Wspólnego Biletu obowiązującego w obrębie całej sieci miejskiej i podmiejskiej.


Komunikacja  miejska w Warszawie dokonuje wielkiej wymiany taboru, która obejmie do UEFA EURO 2012™ m.in. 740 nowych autobusów, 120 tramwajów niskopodłogowych, kilkanaście nowych składów kolejowych SKM.  Tabor wymieniają też  - obsługujące regionalne trasy - Koleje Mazowieckie.


W stolicy rozbudowywany jest system parkingów Park & Ride. Działa ich już 7 , a 3 są w budowie. Podczas  turnieju zostaną zorganizowane na obrzeżach miasta specjalne parkingi tymczasowe, aby  można było zaparkować  w sumie 25 -30 tys. pojazdów.


źródło uefaeuro2012.um.warszawa.pl


0 komentarze: